Schrijfwedstrijd - Hoe de bibliotheek mijn leven veranderde

Gepubliceerd op: 2 mei 2024 12:22

Heb je ooit liefde gevonden of een moment van verbinding, transformatie of inspiratie ervaren binnen de muren van de bibliotheek? Heb je ooit gelachen, gehuild of ben je in slaap gevallen in de bibliotheek? Heb je vreugde, troost of magie gevonden tussen de planken? Is de bibliotheek ooit het decor geweest voor een hoofdstuk in jouw levensverhaal? Zou je dat verhaal willen vertellen?

Deel jouw verhaal en doe mee met de schrijfwedstrijd!

Inzendingen onder de titel "Hoe een Bibliotheek Mijn Leven Veranderde" worden nu geaccepteerd, als onderdeel van de schrijfwedstrijd The Europe Challenge.

Bibliotheken in heel Europa gaan niet alleen over boeken; ze gaan over levensveranderende momenten, of het nu gaat om ontsnappingen aan de realiteit, plaatsen van toevallige ontdekkingen of zelfs onverwachte vriendschappen met mensen of verhalen. Of het nu gaat om een verhaal van romantiek die tussen de boekenkasten ontvlamt, een golf van inspiratie, of een ontroerende herinnering die aan je hart blijft kleven, alle verhalen mogen ingezonden worden!

Deel je meest onvergetelijke bibliotheekervaringen en vier de magie van bibliotheken. Inzendingen moeten in het Engels zijn en mogen maximaal 3.000 woorden lang zijn. Vijf winnaars ontvangen een geldprijs van 500 EUR, worden gepubliceerd in de publicatie van The Europe Challenge en krijgen de kans om naar Amsterdam te reizen om hun winnende stuk openbaar voor te lezen tijdens een evenement en boeklancering in september 2024. De deadline voor inzendingen is 20 mei 2024 om 12.00 uur. Winnaars worden in juni 2024 per e-mail op de hoogte gebracht.

Klik hier voor meer info over de schrijfwedstrijd